söndag 17 april 2011

Fina resultat i helgen!

I lördags var Lena Sundqvist och R. Apache ute på bruksplanen igen. Denna gång tog de lägrespåret, det resulterade i klassvinst och uppflyttning.! Idag var Sandra Jansson och brosan R. Blue Steel också ute på brukset, men de kör brukssöket. Även de klassvinst och uppflyttning! Grattis till er båda!!

Själv debuterade jag med cocker på lydnadsplanen idag på Knivsta Bk efter några års uppehåll. Stawaskogens Joline och jag  fick ihop 189,5p, med lägst 9 i betyg! Vi vann 1:an och fick lite blodad tand, men nu är det jaktsäsongen som hägrar. Lydnadstävlingarna kanske får vänta lite till vintersäsongen, svårt att få tiden att räcka till.....


Sedan har vi hållit kurser hela helgen.
Fredrik har varit i Fliken och hållit kurs för SSRK Gästrike sektionen. En trevlig kurs med många nya bekantskaper!
I lördags drillade Sören och jag några ekipage från vinterns jaktlydnad, bra jobbat alla! Vi hade en trevlig och solig dag!

Jag hade första träffen hos en uppfödare ikväll med mycket trevliga fyra månaders valpar, mycket teori, grudlydnad och kontaktövningar. Tack Kattis och alla deltagare! Ser fram emot nästa tillfälle.
Ikväll är det tyst här hemma, varken jag eller Fredrik har nån röst kvar. Undrar om vi pratar för mycket.......

Aquila har kommit och nu ska hon få installera sig i valplådan. Hon är riktigt rund nu, bild kommer under morgondagen.
Ha en bra vecka alla!

2 kommentarer:

  1. Tack för en mkt bra ock lärorik träff hemma hos Kattis!
    / Lena med valpen Fiona.

    SvaraRadera
  2. tack för en super bra helg på Fliken! Berömmen haglar över Fredrik!
    Annie

    SvaraRadera