söndag 11 november 2012

Lina 3:a på Cocker SM!

Det har varit två intensiva veckor, slutspurt på säsongen känns det som. 
Så nu är det väl dags för en uppdatering av bloggen igen. 

Valparna har passerat tre veckor och de växer och mår bara fint. 

Weasel och jag  var iväg på årets RM och det gick väl inte riktigt som vi ville. Åkte helt enkelt på en lite klurig fågel...
Ja, så kan det gå och det är inte så mycket att fundera på utan bara att komma igen nästa år.

Nu är nog jaktsäsongen slut för oss, men ett år går fort och snart är det dags igen:)

Igår startade jag  Lina på årets Cocker SM i Strängnäs. Vårat andra SM vi deltog på, i fjol löpte hon bort det så då blev det ingen start. Måste ju erkänna att jakt med spaniels är otroligt kul, det är så häftigt och spännande att föra en spaniel. Här måste man verkligen vara med. Jag har lärt mig otroligt mycket på min fina cocker under dessa 3 år och så glad över henne. 
Hon gjorde två fina släpp i två helt olika terränger, vi fick stötar och två apporter.

Ett fint ordnat prov på mycket bra mark, trevlig provledning och med riktigt bra domare!

Igår blev vi placerade som 3:a med CK, extra roligt var att vi även fick dagens Guns Choice!
Vi har iår tagit två CK på våra tre starter och jag är så nöjd!

Lina kommer paras på sitt nästa löp och vi kommer använda Torbjörn Augustinssons unga hane Lowflyer Nipp.
Han gick också mycket fint på gårdagens prov och blev tilldelad 1:a pris och COM.
Mer info och bilder kommer på hemsidan inom kort.

Nedan lite bilder från senaste veckorna!


Lina med sina fina priser

En rolig bild från vår senaste andjakt. Ida har inte fattat poängen ännu;)

Igor och Fredrik på andjakt, en av de soliga dagarna!

Fredrik, Marie och Jonas på andjakt

En vacker frostig morgon i Vänge

Tik

Hane

Tik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar