tisdag 13 maj 2014

En sammanfattning från senaste månaden.....

Inser att det idag är precis en månad sedan jag skrev sist i bloggen....
Måste bli en liten bättring här. Men som vanligt går tiden alldeles för fort när man har valpar i huset. Tre helger har jag varit på resande fot. Tre trevliga helgkurser har jag hunnit med, kennel träff hos Jaktyrans. Där jag hade hand om unghundarna under två förmiddagar. 
En helgkurs i Falun och en nere i Halmstad.

En mycket trevlig helg i Falun. Många av deltagarna på lördagen  hade jag träffat förut, men ekipagen på söndagen var nästan alla nya för mig. De är otroligt givande att åka iväg och träffa nya som gamla ansikten;) Härliga marker i  strålande vårsol! Tack alla ni som ordnade detta, ingen nämnd ingen glömd;)
Här är Falun gänget. Har lånat bilderna från Ann Johansson.





En av de finaste helgerna vädermässigt flög jag ner till Halmstad för kursande i två dagar. 
Stort tack till Stina Hagberg som bjöd in mig. En mycket trevlig helg i en helt underbar terräng:))
Roligt att träffa er alla och hoppas vi ses igen! Stort lycka till med era fina hundar:)







Vi hade våra valpköpare Peter och Tina här på besök över påsk. Härlig och svår träning i underbar vårvärme med våra Reedsweepers hundar:)
Tina, Peter & Fredrik

På annandag påsk ordnade vi en kursdag med temat "Dirigering & handling"
roligt att intresset var så stort. Vi hade deltagare från Vara i söder till Sollefteå i norr!
Den 1/6 blir det en till sådan kursdag. I nuläget finns två platser kvar!



Lite Grattis!
Fredrik med sin unga R. Red Devil "Igor" har hunnit ut och startat på ett WT till. Denna gång på Eukanuba Competition och placerade sig på en delad  4:e plats med samma poäng ( 83p) som den som kom 3:a!

Grattis Eddi Nilsson och R. Red Alert "Allie" till 1:an i Ökl!

Vi vill också passa på att gratulera Ann-Marie Berger och R. Regulus Black "Adder" som tog en 1:a i Nkl

Grattis Jill och Peter Raneryd till Pluras röntgen resultat! R.Cherokee Bill är röntgad HD B och AD 0! 

Valparna
Valparna växer och på torsdag är det dags för besiktning av de små. Ska försöka få med kameran ut och ta lite kort nu de närmaste dagarna. Här nedan några bilder från senaste tiden.


Hane

Tik

Tik

Hane

Hane



I helgen som gick var jag själv iväg på lite kurs på Lilla Träskaten för Keith Matthews. Det var egentligen inget nytt, men det är alltid mycket givande att lyssna på någon som själv jagar, dömer, tränar och startar  på prov. Sedan är det bra att själv gå på kurs för att få sig en liten uppryckning och med sig lite nya idéer kring sin egen träning:)
 "Träning ger färdighet;)"
Det var hur som helst en givande och trevlig helg i gott sällskap! 

Jag kursade fredag och lördag. På söndag var det mocktrailträning och då var Fredrik och Igor med. 
Jag gick med Keith och dömde vilket var mycket roligt och givande:)
Tack alla för en toppen helg! Och ett extra tack till Jill och Peter för all markservice med den alltid lika goda maten:))

Tack Cia och Ingela för trevligt sällskap!
Ida, Mac och Barko

My och Fredrik får sig en liten träning med Benke:)

Keith Matthews med ett glatt funkis gäng innan dagens mocktrail drar igång.

Femton hundar på driven. Bara tio fick plats i kameran;)

Keith skickar ett ekipage






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar